،، یاد/دآشتــ هـآے گـُم شـלه/

_بسم رب مهربانی ها_

تخیل بال پرواز است؛ وحی و الهام هم مےتوانند رحمانے باشد و هم شیطانے؛ خیال هم مےتواند مثل کبوترهاے سفید در آسمان آبے حریت پرواز کند، و هم مےتواند مثل خفاشے سیاه از سقف مغازه تاریک نفس اماره وارونه آویزان شود.

» سید اهل قلم، شهید آوینی

دیروز کِ بِ دوست داشتنی هایَم فکر میکردم، فهمیدم چقدر علاقه مند بِ چادر صدفی هستم :|

اما، از آنجایی کِ انگیزه ای برای بِ سَر کردنَش ندارم بنابراین با تمامِ قوا پای همین چادر ساده ی خودم مقاومت میکنم،، شاید بعدن ترها کِ دانشجوی فوق لیسانس رشته ی عکاسی شدم [بگو آمین تا خدا از دهنت بشنود !] خلاصه شاید بعدن ترها این چادر را با ذوق دوختم :)


» پای همین دوختن، یادم بیانداز یک روزی برایَت بگویم چقدر دلم می خواهد با همه ی دل، برای یکی یکدانه دخترم ریحانه ی عزیز، پیراهنِ کوتاهِ صورتی با دامنِ چین چین بدوزم،،


ریحانه


* بِ این فانتزی {+} یک سربازی هم اضافه کنید،

آنوقت میشود خودِ فانتزی های من :)


*عنوان:  قال رسول اکرم صلی الله علیه و آله:

اَلبَناتُ هُنَّ المُشفِقاتُ المُجَهِّزاتُ المُبارَکاتُ، مَن کانَت لَهُ ابنَةٌ واحِدَةٌ جَعَلَهَا اللّه‏ُ لَهُ سِترا مِنَ النّارِ، و مَن کانَت عِندَهُ ابنَتانِ اُدخِلَ الجَنَّةَ بِهِما، وَ مَن کانَت عِندَهُ ثَلاثُ بَناتٍ أو مِثلُهُنَّ مِنَ الخَواتِ وُضِعَ عَنهُ الجِهادُ وَ الصَّدَقَةُ ؛
دختران ، دلسوز ، مددکار و بابرکت‏اند . هر کس یک دختر داشته باشد ، خداوند ، او را پوششى از دوزخ قرار مى‏دهد و هر کس دو دختر داشته باشد ، به خاطر آن وارد بهشت مى‏شود و هر کس سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد ، جهاد و صدقه از او برداشته مى‏شود .

  • ۹۲/۰۷/۱۶
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ

نظرات (۵۰)

  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • » وقتی درباره ی تو حرف میزنم
    صورتَم را دوست دارم ..
  • منتظربهار
  • مدتهاست این چادرو سرم میکنم و ب شدت ازش راضیم :)

    مطمئنم دخترکم مثل خودم دوست داره لباسهاشو خودش انتخاب کنه :) :(
    پاسخ:
    من سر نکرده ازش راضیَ م ..
    اما
    بدجوری بِ ساده بودن ه الان ه چادرم عادت کردم :(

    » البته کِ دخترم حق ه انتخاب داره ;)
    سلام
    من تا یه مدت قبل نمی دونستم که این همه تنوع در پوشش خانم های مسلمان وجود داره.رفته بودم برای خواهرم یه چادر درست و راحت و با حجاب کامل تهیه کنم.دلو به دریا زدم و رفتم تو مغازه های مانتو فروشی و چادر فروشی که جنس های جدید با پوشش کامل پیدا کنم ،که اولش موفق نبودم.
    بعد با یکی از نمایندگی های این کمپانی
    http://www.mici.co/mici
    آشنا شدم و یکی از تولیدات پوشش کامل و آراسته شونو برا خواهرم خریدم.
    پاسخ:
    سلآم

    بله .. خوشبختانه تنوع زیاده .. اما خب اینکه کدوم مناسب تره مهم تره ..

    ممنون بابت لینک :)
  • مَسحِ یار
  • علاقه مند ب چادر صدفی.
    محکم پایِ همین چادر ساده ایستادن.
    انگیزه نداشتنِ الان برای چادر صدفی.

    گویا چادر ساده به دلتان است ولی ذوق سر کردن چادر صدفی را هم دارید
    میخواهید بهانه برای قانع کردن خودتان داشته باشید
    شاید هرکسی تجربه اینگونه تقابل های ذهنی را داشته باشد
    فکر می کنم اگر کمی فارغ تر فکر کنید بتوانید بی درد سر تر مساله را حل کنید و نتیجه ش بشود  بدون نیاز به بهانه صدفی را هم سر کردن یا ادامه دادن با همین چادر ساده حتی اگر فوق دکترای عکاسی بگیرید.

    ریحانه ی هنوز نیامده را هم خدا حفظ کند

    خودِ فانتزی های بامزه ای دارید

    عنوان و توضیحاتش قشنگ بودند



    راستی اگر صلاحتان است آمین.


    پاسخ:
    چادر صدفی، چادر دانشجویی،، اینا از علاقه مندی هامه ..
    اما وقتی با چادر ساده میتونم پوشیدگی خودمو حفظ کنم، برا همین انگیزه ی داشتنِ چادر صدفی نیاز بِ بهونه داره ..
    البته برای عکس انداختن! حتما" نیاز بِ چادر آستین دار هست ،،


    بابتِ هر سه تا مسأله ممنون :)


    خدا از دهنِ تون بشنوه واقعن،،

    چ دخدر نازی :))

    ببین بیا به هم قول بدیم ارشد باهم باشیم:|

    عکاسی دانشگاه تهران :|

    پاسخ:
    جدن ؟

    منم هدفَ م اونجاس :|

    چه خوب،، give me five :دی
  • بے بازگشتــــ ...
  • ما نیز مدت ها علاقه مند سر کردن چادر قجری بودیم و بالاخره طی یک عملیاته جوگیرانه خریدیم :))))
    البته هم دوسش دارم هم راضیم از خریدنش :D
    پاسخ:
    : ))

    خدا رو شکر کِ راضی هستی ، پس حتمن میتونی باهاش حجاب داشته باشی ;)
  • مَسحِ یار
  • حواسم به این نکته نبود :
    "البته برای عکس انداختن! حتما" نیاز بِ چادر آستین دار هست ،، "
    پاسخ:
    اوهوم :)

    give me a five dear!

    shataragh!

    راستی چار صدفی چ شکلی هس اصن؟!

    پاسخ:
    :)

    ی سرچ لطفن خواهری ..

    :دی
  • دلتنگ شقایق
  • سلام و ادب
    به روز هستم و منتظر نظرات گرم شما و خوشحال میشم اگه ایرادات کارم را بیان کنید.یا علی
    پاسخ:
    سلآم خانمی

    چشم .. ان شاء الله خدمت میرسیم برای عرض ارادت ..
  • جوان انقلابی
  • سلام!

    من که نمیدونم چادر صدفی چی هست!!  :|

    ولی اگه خوبه بهش برسید و برای دخترتونم بدوزید :)
    پاسخ:
    سلآم ..

    ممنون بابتِ پیشنهادتون :دی
    به نظر بنده ساده برای خانم ها سنگین تر هست اما سخت
    ایشالله با صدفی تو فوق عکس بگیرید
    پاسخ:
    نظر شما محترم،،

    ان شاء الله :)
    اصلا یادم نیس چادر صدفیا چه شکلی بودن :(


    پاسخ:
    سعی میکنم لینکِ شو بین کامنت ها بزارم عزیزم :)
    بااجازه ی شما این حدیث ِ ناب رو برداشتیم برای خودمون ...
    راضی باشین...
    پاسخ:
    خواهری، حدیثِ پیامبرِ خداست ..
    از من اجازه میگیری ؟ ;)


  • خانم چادری
  • سلام
    چادر صدفی چیست؟
    همین چادرهاب براق؟!

    ببخشید با لینکی که اقای کاوه دادن، چقدر یاد پست دختر شایسته مسلمان افتادم!!!
    نت من مشکل داره، یا لینک های اون سایت باز نمیشه!؟
    پاسخ:
    سلآم خواهری جان..

    نه .. چادر براق کِ برا جنسِ پارچه شه .. وگرنه هر چادری رو میشه اونطوری دوخت ..
    لینکِ شو بینِ کامنت ها میزارم :)

    والاع من اون لینک رو باز کردم !
  • محمد مرمرپور
  • میدونی از چی خندم می گیره ؟
    همون دختری رو که زنده بگور می کنن، میگن مال خداست ؟!
    چادر صدفی و مرواریدی رو ما پسرا سر در نمی آریم . :دی !
    پاسخ:
    کدوم دختر رو زنده بِ گور کردن ؟
    زمانِ جاهلیت منظورتونه ؟!!


  • نبضِ روضـہ
  • سلآم
    چطوری ترمه ی عزیزم؟
    چادر صدفی چیه دیگه؟ :دی
    نشنیده بودم تا حالا ...

    اسم دختر منم فاطمه اس ، ان شاالله :)
    پاسخ:
    سلآم خواهرِ خوبِ من :x

    بِ بچه ها قول دادم کِ لینکِ شو بزارم تو کامنت ها ..


    » یعنی من خاله شم ؟ :دی
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • اینم لینکِ عکس هایی از چادرِ صدفی ،، البته اونی کِ من دیدم و پسندیدم تا این حد پوشیده نبود،، :
    » http://parscenter.com/Content/Images/64bc6e87-afd0-4752-aa60-9476cb71f6fe/800/600/image.jpg
    » http://www.d20.ir/Upload/c6d3170c/da11ab4a/80103.jpg

    اینم چادر حسنا .. خیلی جالبه.. اما استفاده نمیکنم ازش :)
    » http://www.hijabnews.net/images/docs/000006/n00006515-b.jpg

    اینم چادر دانشجویی کِ خیلی دوسش دارم،، حیف کِ حجابش خیلی خوب نیس مگر اینکه جلوش بسته باشه !
    » http://www.shiaupload.ir/images/40130079951762602871.jpg



    سلام !
    چادر صدفی کدوماس ؟! صدفی یعنی نوع و شکلش یا جنسش مثلا ؟!!
    حتما بدوز ! هنوز اون پیرهن های رنگی رنگی و از همون پارچه گل سرش رو که مامان برامون توی بچگی می دوخت یادم مونده ! بهترین لباس های دنیا ام اون موقع بهم می دادن مال دست دوز مامان رو یه جور دیگه دوس داشتم و دارم ...

    و دیگه اینکه : آآآااااااااااااااامین :)

    پ.ن : نظرت رو بلاگفا قورت داده به گمونم :)
    پاسخ:
    سلام نیلوفر جونم
    لینکِ شو گذاشتم ... لا بِ لای کامنت ها .. 

    چَش .. منم خیلی لباسامو دوس دارم .. از همونا کِ مامانم برام دوخته بود :x
    یه دامن پلیسه ی ناز .. هیچ وقت فراموشش نمیکنم :)

    + آی خدا از دهنت بشنوه خواهری ;)

    پ.ن : میگی چ کنم ؟ برا اکثر دوستانِ بلاگفایی همین مشکل پیش میاد :(

    بابا این چادرا انقد اسمـ دارن که آدمـ قاطی می کنه الان این صدفی چه شکلی میشه ؟!

    ینـی مامان بابای ما می رن بهشت ؟! فقط چون ما رو دارن ؟! عه ؟! پَ ایشالا خدا به همه دختر بده اونمـ از نوع ِ دوتایی و سه تایی :دی
    پاسخ:
    :دی
    تو کامنتا لینک گذاشتم .. عکساشون هس :)
    ان شاء الله کِ میرن بهشت :)
  • واقعیت سوسک زده
  • ایشالا رشته ای که میخواین قبول بشین ...

    پاسخ:
    ان شاء الله ..
    ممنون صفورا جانم :)
  • ღ فاطمه ღ
  • ای جااااانم!!
    اسم دخمل منم کوثر خانومه :)) سرخ شدم الان!!!خخخ
    پاسخ:
    الهی،،
    ان شاء الله زهرایی بزرگِ ش کنی ..
    :دی
    منم چادر ساده رو ترجیح میدم :)
    من از بچگی آرزوم بود خیاطی یاد بگیرم هنوز نشده برم دنبالش. نه که خیلی مشغله دارم وقت نمیشه :|
    پاسخ:
    :)
    عَ..
    من مامانم خیاطِ اصن،، ازش قول گرفتم بعدِ لیسانسَم بم یاد بده ..
    بِ عبارتی سالِ بعد :|

    اراده م خیلی قوی ه ،، تقریبا" الان 3ساله قصد کردم یاد بگیرم :دی
  • خانم معلم
  • سلام خانم خانما 

    چادر رو درست سر بکنیم هر جورش بود مهم نیست ... 
    مامانی ، ایشالا زودی زود قسمتت بشه بری کربلا ... 

    چند روز پیش به پسرم گفتم هیچ وقت دلت خواسته دختر باشی ؟ ! خیلی محکم جواب داد : نع! ... 

    ولی دخترا اکثریتشون میخان پسر باشن به خاطر همون محدودیت هایی که هست و خیلی چیزهای دیگه ... 

    من مشکلم پسر و دختر بودن و ترسیدن از اینکه شب بیرون باشم نیست دیگه ، الان مشکل اینه که اجازه نمیدن شب بیرون باشم . مخصوصا شبهای قدر خیلی دلم میخاد میشد برم ارک ، حاج منصور ... غصه 
    هیشکی منو نمیبره !!! 
    پاسخ:
    سلآم عزیزِ دلِ ما ..

    آره، دقیقن .. اما بازم چادر ساده یه چیز دیگه س :دی
    ان شاء الله همین الان فرشته ها بگن آمین .. :)

    نه اینکِ دلم بخواداااا .. یعنی دختر بودن و بیشتر دوس دارم،، اما خب گاهی دلم میخواد پسر بودن و :(

    آخییییی :) ..
    :*
    ممنون از لطفتون مه جبین جان

    آره،چادرای صدفی قشنگن
    ولی حسنا هم خوبه ها
    به دلم نشست مدل حسنا

    دانشجویی از نوع زیپ دارش رو دارم ... :)
    ولی هیچی چادر ساده ی خودمون نمیشه
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزم :)

    راستش خودم بِ شدت از حسنا خوشم میاد .. اما برا پوشیدَنش یه جوریم :|

    بعله،، 
    پرچم چادر ساده هااا بالاست ;)
  • خارج ازچارچوب
  • همون چادر لبنانیه دیگه! البته صدفی هم اسم قشنگیه و معنادار
    پاسخ:
    گمون میکنم کمی متفاوت تر از لبنانی ه !
  • پشت کوهها
  • ما به اینا میگیم چادر عربی
    بح بح فانتزی بچه !
    فانتزی سربازی رو خط بزنید که من برا عبرت گرفتن همه بچه هاتون کفایت میکنم! :|
    پاسخ:
    نه.. چادر عربی کاملن متفاوته ..
    تازه! عباییَ شم هس .. اصن کلی مدلای مختلف داریم :)

    :|
    تا این حد ؟
    رفتمـ دیدمـ .. اون دومیه اسمـ چادرش حسنا بود ؟! من دوسش داشتمـ ..
    پاسخ:
    آره .. حسنا :)

    انقده آدم باهاش راحته .. اما خب .. من ندارمش ..
  • غریبه (نــ)یستم
  • :دی
    سلام . با این اسم _ چادر صدفی _ چه شوری در بین بچه های بیان افکندوندی:|
    خوبه به مقاومتت ادامه بده ...تو میتونی :دی
    هیچی چادر ایرانی (سنتی) خودمون نمیشه در زیبایی و پوشش
    البته چادرای جده و اینام هست که پوشش خوبی داره ولی قشنگ نی :|
    + با چادر استین دار کلا حال نمیکنم
    ++ چادر ملی هم یکی دارم که البته جلوشو دوختم و سالی یه بار در صورت ضرورت و موارد اضطرار بسر میکنم :|
    +++ درباره  آمین _ هم هر چی به صلاحته ( گرچه من با گزینه دوم ! موافق ترم همونطور که گفتم قبلتر ها ) :دی
    ++++داشتی واسه ریحانه خاله اَ اونا میدوختی یه دونه م واسه دخملی من بدوزون خااالشـــ :دی

    پاسخ:
    عَ ..
    گزینه دوم و کِ گفتی شناختمت :دی

    بعله ع .. چادر ساده کِ اصن یه دونه س ..

    چَششش :دی
    آیا چادر حسنا همون قجریه خودمونه ؟


    پاسخ:
    نگا .. شبیه قجریه ..
    اما
    یه مقنعه آستین دار جدا داره ..

    باران،، بِ جرأت میتونم بگم یکی از پوشیده ترین نوعِ چادراست ..

    دیگه خیلی مشکی میشه ادم با مقنعه .
    الان سرچ کردم دیدم .
    همون قجریه , فقط دستکاش بلندتره .

    .
    واسه اون قضیه م برمیداشتی اصن مسئله ای نبود.
    من که ننوشته بودم .
    همین که گفتی کلی ارزش داشت .
    پاسخ:
    همین دیگـِ .. مشکی ه مشکی ..

    » ممنون عزیزم .. برا یه دلیل دیگه پشیمون شدم :دی
  • خلوت نشین
  • مردم چه فانتزی هایی دارن
    والا :دی
    پاسخ:
    بَده ؟ :دی
    عزییییییزم!
    چه دخمله نازی. جیگرشو.خدا. وان یکاد خوندم براش.
    اما چادر ! من بحرینی و قجری و لبنانی و دانشجویی دارم. با بحرینی راحت ترم. لبنانیم خیلی خوبه .شخصا چادر معمولی جلو بسته می پوشیدم و چون دوس نداشتم بهم بچسبه پخش هوا بود.
    الان ازین چادرا راضیم! اما قجری یکم سخته باید روسریت خیلی بلند باشه وحواست باشهچادر کنار نره. ولی لبنانی و بحرینی خیلی خوبن.
    دخملت و ببوس.
    پاسخ:
     دخملیم برا آینده س :دی

    من اما هیچ کدوم از اینا رو نداشتم جز عبایی .. اونم برای سال های اولِ چادری شدنم بود ..
    بعدش فقط ساده :)
    راستی من همون مسافر زمینما!
    چه میشه کرد...
    پاسخ:
    بعله!
    قبل تر شناختیمِ تون ;)
    خداوند تو را رحمت آفرید!
    مراقب این همه پاکی و نجابت خود باش خوبِ خدا...
    پاسخ:
    چَش مهربون دوستِ من :x
  • باب الحسین
  • چه خواستنی های شیرینی !

    چادر ... پیراهنِ کوتاهِ صورتی با دامنِ چین چین ... دخمل :دی ... ریحانه ... :)

    + بخش فانتزی فوق العاده بود ... حدیث هم
    پاسخ:
    ممنون :)

    :دی

    » آخرش میرم هیئت .. !
  • یک دانه شن
  • خدا کنه ارشد عکاسی قبول شین و از اون چادر ها هم دوست دارین بدوزین. راستی شما دختر دارین مگه؟؟؟
    پاسخ:
    ان شاء الله :)

    تو خیالاتم دوتا پسر هم دارم :دی
    در ستر و امان  ِ خداوند
    دلتان همیشه آرام
    پاسخ:
    ممنون خواهری ..

    ;)
  • الهه (ایاک نستعین)
  • چادر صدفی چه شکلیه؟؟؟
    پاسخ:
    عزیزم
    لینکِ شو لا بِ لای کامنت ها گذاشتم :)
  • ـــِــلاحُهُ البُکاء
  • سلام آجی

    واقعنی هیچی همین چادر سادۀ خودمون نمیشـ ه مگـ ه اینکـ ه مجبور شی!
    مثل همون دانشجوی فوق لیسانس عکاسی بودن (البته ان شاالله) :دی

    + تازشم منم دوربین موخوام
     دلم عسک انداختن موخواد :(

    +در اون باره هم خوشم نیومد برش داشتم
    شایدبعدنا دوباره گذاشتمش :)
    پاسخ:
    سلااام :)

    اوهوم ..

    عَ .. پس دلت عاب :دی

    » اوهوم .. باشه .. ان شاء الله :)
    مرسی خانومی
    عاشق دختر نداشته امم از الآن :دی
    منم فعلن هیچ چادری رو غیر ساده امتحان نکردم...چادر ساده یه مزیت هایی داره و اون ها هم مزیت های دیگه...اما موندم کدومشون حجابش کامل تره...
  • دولت انتظار
  • سلام مه جبین ِ جان....خداقوت

    در راستای فانتزی پسر بودن به یه دوستی داشتم میگفتم،یکی از فانتزیام اینه پسر باشم ازین پیرن چارخونه ها بپوشم.....اونم گفت:آره ...اصن حیف نیس؟اینا رو واسه پسرا میدوزن؟لباسای به این چارخونه ای؟!!
    :D 
    :دی

    گفتید دوست داشتنی هاتون ؛ یاد کلاسهای جمعه ی حاج آقا پناهیان افتادم که چقـــــدر از این واژه استفاده میکنن...نکنه شماهستین و ما نمی بینیمتون

    فکرکنم واسه عکاسی با چادر جلابیب راحت تر باشید:)

    روزعرفه هرجابودید یاد ماهم باشید
    پاسخ:
    سلآم خانمِ گل ...

    :دی .. راست گفته خوو .. تازه  آستیناتَم باس تا بزنی :دی

     نه عزیزم .. من تهران زندگی نمیکنم :)

    جلابیب ؟!!

    چَش :) .. شما هم یادمون کن ..
  • سجاد عبدی
  • امام باقر (ع) : خداوند دوست ندارد که مردم 
    در خواهش از یکدیگر اصرار ورزند 
    ولی اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد.
    شهادت امام باقر بر شما تسلیت....

    ▌║█║HOO ALI HEYDAR MADAD ©sajjadabdi ▌║█║


    پاسخ:
    سلآم ..

    امشبِ شبِ غمگینِ اهل شیعه است ..

    » تسلیت 
  • امیرابوالفضل علوی
  • دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر
    که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
    ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا
    کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر
    پاسخ:
    » تسلیت ..
  • منتظربهار
  • پست جدید لفطن :)
    پاسخ:
    چشم :)
    عاقا من ساده دارمـ دانشجویی دارمـ یه مدل لبنانی همـ دارمـ .. خیلی خوبه همشون .. البت به قول شما هیچی چادر ساده نمیشه ..
    یه مدل جدیدمـ اومده جلابیب ِ اسمش اونمـ باحاله اما من یکمـ مدل جلوشو دوست ندارمـ ..
    پاسخ:
    اوهوم ..
    جدیدنا از دوستام اسم جلابیب زیاد میشنوم :)

    » اما بازم ساده ;)
    وخدایی که دراین نزدیکیست..

    لای این شبوها..پای این کاج بلند...

     روی اگاهی اب 

    روی قانون گیاه..
    پاسخ:
    اوهوم ..

    » ممنونم دوستم ،،
  • یه بنده ی خدا
  • سلام

    منم قبلنا شدیدآ رو چادر ساده پوشیدن مقاومت میکردم،ولی از وقتی  نی نی دار شدم و قرار شد پسریو با کالسکه بیرون ببرم خط مقاومت شکسته شد و تن دادم به پوشیدن چادر  لبنانی اونم از نوع صدفیش که  ذکر خیرش تو وب شما بود!

    در واقع همون لبنانیه منتها گشادتر و راحت ترش!حجابشم خوبه!

    هرچند هیچچی  برا من همون چادر ساده نمیشه!

    قلم زیبایی داری!

    موفق  باشی!

    پاسخ:
    سلآم

    بعلــــــــــه .. پسری تونم ندیده دوسش داریم :)

    ممنونم از حضورتون بانو جان :)
    زیارت قبول دانشجوی فوق لیسانسِ عکاسی بعد از این:)
    پاسخ:
    مهدیای عزیزِ من :)
    همیشه دوس داشتم ی بچه داشتم و اون دختر باشه
    " سالم باشه ، دختر باشه " ;-)
    اما حدیث رو که خوندم انگیزه شد برام دوتا دختر داشته باشم :-)
    پاسخ:
    : ))
    انگیزه تو دوس دارم ..
    ولی من
    یه دختر و دو تا پسر دوس داشتم ;)
    چه جالب من هم اولین اسمی که برا فرزند دخترم به ذهنم میرسه ریحانه هستش! : )
    سربازی آخه واسه چی ؟ :دی
    پاسخ:
    :)

    واسه اینکِ یه دورانی ه کِ باید بگذرونی تا حسابی مرد شی ..
    دوران ه سختی هاست ..
    دوست داشتنیه ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.