،، یاد/دآشتــ هـآے گـُم شـלه/

_بسم رب مهربانی ها_

تخیل بال پرواز است؛ وحی و الهام هم مےتوانند رحمانے باشد و هم شیطانے؛ خیال هم مےتواند مثل کبوترهاے سفید در آسمان آبے حریت پرواز کند، و هم مےتواند مثل خفاشے سیاه از سقف مغازه تاریک نفس اماره وارونه آویزان شود.

» سید اهل قلم، شهید آوینی

صلاح کار کجا و من خراب کجا !

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ
چقدر دلم میخواهد دنیا را با قدم کودکیَ م طی کنم؛ گام های کوتاه و فاصله های زیاد،، درست مثل زمان برگشت از مدرسه، وقتی از دکّان سر کوچه ذغالخته میخریدم و مسیر پنج دقیقه ای تا خانه، ده دقیقه ای می شد،، از روی جدولِ خیابان، بالا و پایین میپریدم، این پا و آن پا میکردم تا برسم بِ خانه ی پدری..
درست مثل همان وقت ها باید یاد بگیرم برای رسیدن بِ خانه ی اصلی، برای رسیدن بِ صاحب خانه ی دل، بِ خدای ِجان، باید آهسته آهسته گام برداشت،، باید ترشی ه قبل از رسیدن را مزه مزه کرد،، از دست انداز های زندگی، بالا و پایین پرید،، اصلن خیلی این پا و آن پا کرد تا آخرش در یک جایی خیلی خوب، در یک زمان خیلی آرام، بِ او رسید،، با شوق هم رسید،، 

» عنوان: صلاح کار کجا و من خراب کجا ،،، ببین تفاوت ره کز کجاست تا ب کجا
/همین جوری بی ربط :| /

*1 یه چیزایی هست،کِ وقتی باهاش کاری نداری
کارت دارن،، 
وقتی روتو ازش بر میگردونی، از روت رد میشن،،
از اینا چطوری باید فرار کرد؟
*2 اینارو یادت بمونه: بی هدف نباش،
چیزی رو کِ دوسش داری، ساده از دستش نده،،
برا خودت یه نقطه تعیین کن
تا نرسیدی بهش ول کنش نباش..
حالتو خوب کن، حالت باید خوب باشه،،
خیلی خوب،،
*3 ممم،، خونه هایی کِ پنجره های چوبی ه سفید داره
با شیشیه های رنگی
خیلی دوس دارم،، خیلیاااا ..
ینی میشه ازینا داشته باشم؟!! :)
  • ۹۲/۰۹/۲۹
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ

نظرات (۳۱)

صبور باید بود شاید ..

 

+ جدا چجوری باید فرار کرد ؟!

+ از اون شیشه رنگی رنگیا .. فک کنمـ بشه داشته باشی

پاسخ:
مشکلاتِ آدما، اندازه شون، قد صبوری ه آدماست ..

» ممم .. من کِ نیدونم ..
» میشه واقعن؟ میشه من یه خونه داشته باشم که پنجره هاش چوبی باشه .. سفید باشه .. شیشه هاش رنگی باشه .. قرمز و سبز و آبی باشه .. بعد ی پرده حریر سفید هم داشته باشه .. بعد وقتی بازش میکنم نور خورشید درست بتابه وسط اتاق .. میشه واقعن؟
  • باب الحسین
  • چه خوبه که آدم یه دوست داشتنی خیلی خیلی بزرگ داشته باشه که

    بقیه چیزها رو به خاطر او و با معیار او دوست داشته باشی ...

    مثلا ... مثلا ... حضرت امام حسین (ع)

    +

    چیزهایی مثل خونه های پنجره چوبی و هر چیزی که آدم رو از این حال و هوای سنگین شهرنشینی میاره بیرون خیلی دوست دارم ...
    پاسخ:
    آره .. واقعن ...
    ولی
    وقتی نتونی بهش برسی .. خیلی عذاب میبینی ..
    امتحانش کنید .. امیدوارم شما مثل من عذاب نبینید ..

    » دور از شهر .. دور از همه .. حتی حتی حتی برا مدت زمان کوتاه ..
    فک کنم اون لحظه بهترین لحظه ی زندگیم باشه .. که مدام بخوام تکرارش کنم ..
  • ✩ ستاره ڪاغذے . . .
  • و البته کاملا با ربط !

    دلم ز صومعه بگرفت و خرقه ی سالوس / کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا ؟



    *1یه چیزایی هست،کِ وقتی باهاش کاری نداری
    کارت دارن،، 
    وقتی روتو ازش بر میگردونی، از روت رد میشن،،
    از اینا
     نباید فرار کرد
    باید موندو مث ی زخم کهنه ک سر باز کردن درمونش کرد و باهاش مدارا ...

    *2 باید حالت خوب باشه . .  خیلی خوب . .
    باید یه چیزایی باشه ک حالت رو خوب کنه . .
    یه چیزایی مثـــــــــ...........ه



    *3
    مصن مصن ی چی مث این ؟
    http://s5.picofile.com/file/8104896892/ert.jpg
    خیلی قشنگ ه . .  هی نورای رنگی رو صورتت . . رو در .. دیوار ..  بازی ه قشنگی میکنه . . .
    ( بت میگم میتونی داشته باشی یا ... :دی )
    پاسخ:
    *1: اگه ی راه پیدا کنم حتمن فرار میکنم .. ببین کی گفتم .. 
    *2: حالتو خوب کن .. پیدا کن اون یه چیزایی که حالتو خوب میکنه .. خوب شو .. حالت کِ خوب شد اونوقت بهت میگم عاشق .. اصن حال خوب برا عاشقاس .. میفهمی کِ ؟!
    *3: وای دختر، من عاشقشم .. عااااشق .. میفهمی چی میگم بهت؟ 
    آره .. حتمن .. میگم برام بسازه :|

  • ــ ِـلاحـُهُ البـُکاء
  • باید ترشی قبل از رسیدن را مزمزه کرد

    تا

    با شوق برسی!


    دلم باسه بچگیام تنگ شد ی عالمه:(


    متنت رو دوست می دارم:)
    چسبید!

    ان شالله به دلخواسته هاتم میرسی.


    پاسخ:
    بچگیاااا ..
    اسمشم منو میبره بِ رویا ..

    » ان شاء الله :)

    بعدشم 
    ممنون، لطف داری ;)
    آره که میشه ببین بذار من کارشناسیمو بگیرمـ اصن خودمـ برات میسازمش :)
    پاسخ:
    ممم
    نه
    تو چیدمان و طراحی ش کمکم کن..
    مثلن کنار این پنجره، چی بزارم بهتره؟ یه صندلی ه چوبی ه قهوه ای؟ یه میز؟ اونجا میتونه یه جای خوبی برا کتاب خوندن باشه؟ یا شایدم خوردن قهوه؟ ..
    مممم
    اگه یه میز بزارم با قاب عکسای خونواده م.. یا عکسای پر از خاطره .. اونوقت چی؟
    هوم؟ نظرت؟

    ی صندلی لهستانی قهوه ای سوخته + ی میز قهوه ای سوخته + ی رومیزی چارخونه ی قرمز +ی گلدون با گلای رز قرمز + ی کتاب از نادر ابراهیمی + ی فنجون چای + .. حالا همینجور بچین .. بعدش منمـ دعوت کن لفطن !

    پاسخ:
    : ))

    باشه .. 
    بعدش من پنجره رو برات باز میکنم .. صدای موج میپیچه فضای اتاق .. دم دمای غروب ه .. بعدش تو سردت میشه .. فنجون ه چای رو میگیری تو دستات .. من نادر ابراهیمی میخونم برات ..
    نگا
    میشه "منِ او" رضا امیرخانی باشه ؟
    یا 
    سید علی صالحی..
    ممم
    قیصر .. قیصر بخونیم ..


    چیزای دوست داشتنی مثل سکوت !


    ...



    پاسخ:
    اگه نشه فریادِ بی صدا،،
    اگه سرشار از آرامش باشه،،
    .
    .
    اونوقت خیلی دوس داشتنی ه .. ;)
    چقدر بده که در برابر واژه های قشنگِ تو،هیچی ندارم جز سکوت ...
    پاسخ:
    "سکوت" هم برا خودش ابهت و قشنگی ه خاصی داره ;)

    ینی می خوای بگـی یکی از فانتزیامـ داره محقق میشه ؟! میتونیمـ پشت اون پنجره یه کارگاه داستان خوانـی راه بندازیمـ .. "من ِ او " همـ می خونیمـ سید علـی صالحی همـ .. قیصر که نگو .. اصلا تو هوای کتابا نفس بکشیمـ .. به نظرت میشه عایا ؟!

     

    :)

    پاسخ:
    کارگاه نه .. جاش اونجا نیس ..

    اما میشه همه شو خوند :)

    » ببخشیدا، شوما میخواستی فانتزی ه منو یه کاری کنی .. نه اینکه من فاتزی ه شوما رو یه کاری کنم ..
    بعله.. برو درست شو .. فاتزی ه منو هم پَسَ م بده .. :|

    :دی
    و من دلانه هاتو دوس دارم!
    طعم و عطر ناب کودکی داره!...
    :)
    پاسخ:
    منم نوشته های پر از معنویات تو رو دوس دارم :*

    عاقا پس نمیدمـ .. مال ِ خودمه .. خود ِ خودمـ p:

    خ ُ همینکه همشو بخونیمـ خودش ناخودآگاه میشه کارگاه دیگه !

    پاسخ:
    مال خودت :)

    نچ .. کارگاه فرق میکنه .. همین کِ گفتم.. فَمیدی؟
    :دی
  • ✩ ستاره ڪاغذے . . .

  • گفتند نیست از شب یلدا درازتر . .
    پیداست کـ شب های اسارت ندیده اند ! . .

    یا زینب(س) .

    + دلم . . . . دارد جان می. . .


    >>>>>>>>>>>.کربَ لااااااااااااااااااااااا . . .
    لا کربلا . . . :)
    پاسخ:
    اللهم الرزقنا ..

    شبِ یلدا .. بی دلبر .. 
    نمی شود گفت یک لحظه بیشتر ..
    باید گفت یک لحظه دلتنگ تر ..

    اللهم عجل لولیک الفرج 
    .
    بذار توی پرانتز اصلاح کنم:
    کودکی نه سادگی!
    چون کودکی ساده اس و بی آلایش گفتم.
    نکنه خدای ناکرده سوء تفاهم بشه ها!!!
    من عاشق اون دورانم...
    هعییییی یادش بخیر...
    پاسخ:
    منم خیلی دلتنگشم..
    مخصوصا" وقتایی کِ میرفتیم خونه بابا جون..
  • محمد مهدی
  • زیباست : )
    پاسخ:
    واقعن؟!

    ممنون، لطف دارید..
    :دی
    پاسخ:
    خوبه ک کوتاه اومدی :)

    ;)
    منم با هو میام. سه تایی. اصن بدون ماهی پنجره چوبی صفا داره؟!
    والا نداره!
    متنت خیلی قشنگ بود. قشنگ ربط داده بودی.. .
    پاسخ:
    سلام ..

    باشه .. تا من برم چایی بریزم شما با هم گپ بزنید :دی
    سلام 
    خدا به ما هم از این چیزها در رویا
    پاسخ:
    سلام

    چرا در رویا؟ .. واقعیت کِ دور نیس ..
    سلام
    شیشه رنگی که میشه با یه تلق رنگی جبران کرد چوبی بودن هم با پتینه رنگ جبران کرد
    بنده در کل گفتم.
    خیلی دور واقعیت برای بعضی از چیزها.
    پاسخ:
    سلام .. 

    مممم .. میشه با تلق و اینا یه کاریش کرد .. اما اصلش مهم ه ..

    ماهـی جان چطوری دوستمـ؟!

    پس چایی چی شد ؟!

    پاسخ:
    :|

    ایننننننجـــــــور :دی
  • تاهمیشه آفتاب
  • در یک زمان خیلی آرام، بِ او رسید،، با شوق هم رسید،،


    ِیه چیزایی هست،کِ وقتی باهاش کاری نداری کارت دارن،، 


    + هععی زندگی ...

    پاسخ:
    هعی ما آدمااااا ...

    :)
    عزیزی :)
    پاسخ:
    :)
  • دستِ یار
  • متن اصلی دلنشین بود

    یاد یه آیه قرآن هم افتادم ک خیلی کلیدی ه و مربوط ب متن شما
    یا ایّها الانسان اِنّکَ کادِحٌ الی رَبّکَ کـَـدْحاً فَمُلاقیه

    ترجمه ش رو دقت کنیم خیلی کلیدی ه :)


    پی نوشت ها رو هم یِ خط در میون می فمیدم نمی فمیدم :| :دی


    پاسخ:
    ممنونم ..


    اتفاقن خودمم وقتی این آیه رو قبل تر ها خونده بودم .. خیلی برام شیرین بود .. انتخابتون خیلی هم خوب ..


    » ایرادی نداره .. خیلی هم مهم نبود :)
  • باران ....
  • یه عالمه خوندمت ....
    کلی دعای خیر و شادی برای تو , نه از پشت شیشه های رنگی , در یک زندگی رنگی رنگی ...

    پاسخ:
    یه عالمه ممنون :)

    خیلی خیلی دعات ملیح و قشنگ بود ..
  • هانیه سادات
  • چقدر دلم میخواهد دنیا را با قدم کودکیَ م طی کنم ...


    پاسخ:
    :)
    آقا ما شما رو فالو کردیمـ در اینستاگرامـ .. عکساتونمـ بسی زیباست :)
    پاسخ:
    إ ..
    خوب من چطوری بشناسمت :|
    یا منشنم کن، یا خودت بیا یه کامنتی چیزی بزن خودتو معرفی کن ..
  • جوان انقلابی
  • از بس که از فراق تو دل نوحه گر شده

    روزم به شام غربت و غم تیره تر شده

    آزرده گشت خاطرت از کرده های من

    آقا ببخش نوکرتان دَردِسَر شده

    تنها خودت برای ظهورت دعا کنی

    وقتی دعای من ز گنه بی اثر شده

    از شام هجر یار بسی توشه می برد

    آنکس که اهل ذکر و دعای سحر شده

    بودم مریض و روضه ی تو شد دوای من

    حالم به لطفتان چقدر خوب تر شده

    رفت از نظر محرّم و آقا نیامدی

    حالا بیا که آخرِ ماه صفر شده

    بعد از دو ماه گریه به غم های کربلا

    حالا زمان ندبه به داغی دِگر شده

    یَثرب برای فاطمه نقشه کشیده است

    یَثرب چقدر بعدِ نبی خیره سر شده

    باید که بعد از این به غم مادرت گریست

    فصل شروع ماتم خیرُالبشر شده

    از شعله های پشتِ در خانه ی علی است

    گر آتشی به کرب و بلا شعله ور شده

    آن روز اگر به صورت مادر نمی زدند

    لطمه دگر به چهره ی دختر نمی زدند

    پاسخ:
    ایام تسلیت ..
    سلام

    پا شدن با یاعلی و ذکر افتادن حسن
    شاهد سیلی زدن بر صورت یک زن حسن

    زیر تابوت تو خون میریخت بر دوش حسین
    خون تو جاریست... حتی بعد جان دادن حسن

    ایام تسلیت

    شعر از دوست عزیزم آقای کاظم نیا

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام و رحمة الله ..

    بر شما هم تسلیت .
  • فانوس جزیره ...
  • دردهایم به تو نزدیک ترم کرده طبیب
    حرفم این است که یک وقت مداوا نشود!

    سلام علیکم
    عزاداری ها قبول ان شاالله ...
    التماس دعا ...  
    پاسخ:
    سلام و رحمة الله ..
    همچنین .. ایام هم بر شما تسلیت ..

    محتاجیم بِ دعا ..
    سلام مه جبین جان
    بله درسته اون موقع قشنگ تر بود...ولی نمی دونم چرا یهو دلم تغییر خواست! ^_^
    بهرحال ازت ممنونم :*
  • محمد کاظمی نیا
  • با حب علی خلاف ممنوع...

    اشعار وحدت اسلامی
    تشریف بیارین
    پاسخ:
    ان شاء الله .

  • محمد کاظمی نیا
  • تشریف بیارین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.