،، یاد/دآشتــ هـآے گـُم شـלه/

_بسم رب مهربانی ها_

تخیل بال پرواز است؛ وحی و الهام هم مےتوانند رحمانے باشد و هم شیطانے؛ خیال هم مےتواند مثل کبوترهاے سفید در آسمان آبے حریت پرواز کند، و هم مےتواند مثل خفاشے سیاه از سقف مغازه تاریک نفس اماره وارونه آویزان شود.

» سید اهل قلم، شهید آوینی

تو خود حدیث عشق، بخوان از این مفصل،،

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۲ ب.ظ

دل در دلم نبود برای گفتن،، حرف بود، توان بود، اما چیزی کِ باید می بود نبود! کلمه نبود،، انگار خرمن واژه ها را کسی از قبل در ذهن آشفته ی من بِ آتش کشیده بود،، با هر کلمه ای کِ می سوخت، حرف های ناگفته، خاکستری تر می شد، پودر می شد، سیاه می شد، روی دلم پهن می شد،، وَ من محکوم بِ سکوت میشدم، بِ جرم جارو کشیدن کلمه های نیم سوخته نیمه جان،، و اشکی کِ بِ لبه ی پرتگاهِ پلک های لرزانم می رسید و نمیرسید،، لحظه ی چکیدن بود و نمی چکید،، بغض سنگینی حاکم بود،،

حالا این منِ تنها نبود کِ تنها بود! کلمه ها نیز دست بِ کار شده بودند وَ هریک بِ تنهایی، تنهایی را فریاد می زدند،، و این سه نقطه ها، و این سه نقطه های بی زبانِ با احساس، چه هنرمندانه زیبایی سکوت را دوچندان میکنند اگر پایانِ این بغض های ناتمام باشند،،

درِ گوشی : {+}

  • ۹۲/۰۹/۱۲
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ

نظرات (۳۶)

  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • هیچ/!/
    حتی گلدانِ کوچکِ پنجره نیز 
    از کنایه‌ ی باد وُ 
    بی‌قراریِ این پَرده نخواهد رنجید ،،

    این‌جا همه چیز مَحْرَم من است 
    ماه، سکوت، صندلی، کلمات ...! 

    » سید علی صالحی
  • محمد مهدی
  • سلام..
    احوال شما؟
    : )
    در گوشی تون واقعا در گوشیه، کسی نم تونه بشنوفه ! :دی
    پاسخ:
    سلآم .. الحمدلله کل حال ..

    :)


  • پشت کوهها
  • کلن یه چیزایی بود و نبود !
    پاسخ:
    خیلی چیزا خواست باشه .. اما نشد ..
  • ✩ ستاره ڪاغذے . . .

  • کارمــ آخر داشتــ بدانجا می رسید کــ از ناکجا آباد واژه قرض بگیرم

     برای گفتن ناگفتنی هایم . .

    و این من ه خسته ی سالها . .

    آنقدر در پی واژهای ! این در و آن در زد . .

    تا اشکـــ راهش را از پس غبار سالها پیدا کرد . .

    و مگر کم واژه ای ست اشک ؟؟!!

    مگر کم حرف دارد برا گفتن . .

    به نگا های خیره ی سوزاننده ات ؟!

    + درباره در گوشی ت هم ....:دی

    پاسخ:
    به به .. ببین کی اینجاست ;)

    » ساعت و زمان از دستم رفته بود .. فک میکردم هنوزم مونده از قول و قرارها ..

    شب سردی است و من افسرده 
    راه دوری است و پایی خسته 
    تیرگی هست و چراغی مرده 
    می کنم تنها از جاده عبور

    و ....

    وای این شب چه قدر تاریک است 
    خنده ای کو که به دل انگیزم ؟
    قطره ای کو که به دریا ریزم ؟
    صخره ای کو که بدان آویزم ؟
    مثل این است که شب نمناک است 
    دیگران را هم غم هست به دل 
    غم من لیک غمی غمناک است  سهراب سپهری

     

    پاسخ:
    » غم من لیک غمی غمناک است ..

    دور ماندند ز من آدم ها ،
    سایه ای از سر دیوار گذشت،، غمی افزود مرا بر غم ها ..


  • تاهمیشه آفتاب
  • این سه نقطه های بی زبانِ با احساس، چه هنرمندانه زیبایی سکوت را دوچندان میکنند اگر پایانِ این بغض های ناتمام باشند


    +سکوتم از رضایت نیست،دلم اهل شکایت نیست ...


    پاسخ:
    همون بهتر کِ ساکت باشه این دل،،
    جدا از این ضوابط باشه این دل،،
  • متولد ماه مهر
  • مشکوک میزنیااااااا:دی

    باوشه ایرادی نداره خانومی
    پاسخ:
    خانوم خودتی :|

    ;)
    کلمات خاکستر شده .. فک کنمـ بفهممـ ..

    درگوشی ش چرا اینجوری بود ؟!
    پاسخ:
    چ جوری بود ؟!!
  • باب الحسین
  • گاهی سه نقطه ها چقدر لازمند و چقدر خوب به فریاد یک عالمه بغض های نگفته می رسند ...
    پاسخ:
    حرف ها، قورت دادنی نیستند،،

    چ تلخ اند
    حرف های مانده در گلو ..
    مجزوم به سکوت . ساکن به حرف او ..
    پاسخ:
    تو کِ آن بیدِ بالِ حوض را 
    بِ خاطر داری ...! 

    همین امروز غروب 
    برایش دو شعر تازه از "نیما" خواندم 
    او هم خَم شد بر آب و گفت
    گیسوانم را مثلِ افسانه بباف!
  • فاطمه بانو
  • سلام مـَـ ه جَـبـیـטּ عزیز وبلاگ زیبایی داری به منم سربزن(دختر خاله مریم:D)

    http://hamnavayeqalbam.blogfa.com/

    پاسخ:
    سلآم ..
    عزیزی .. چشم ;)
  • تقوی در دنیای مجازی
  • وما رمیت..
    حتی سکوت..
    پاسخ:
    حتی سکوت ..
    کلمات فرار می‌کنند و ناتوانم می‌گذارند از بیانشان... تا این‌که اشکم را در می‌آوردند. چه خوب! اهل اشاره می‌فهمند... زیانمان یکی است. ومن باز هم حرف دارم و باز هم اشک...
    پاسخ:
    و من باز هم حرف دارم و باز هم اشک ..
  • خارج ازچارچوب
  • بله خیلی ممنون! :|
    پاسخ:
    :|
  • پوریا رودبارانی
  • سلام به روزم .
    خوشحال میشم سر بزنید
    پاسخ:
    سلآم ...
    رمز دار بود ..
    پاسخ:
    خب درگوشی بود :|

    ;)
    می آیم هر دفعه باز می کنم آن در گوشی را

    یادم می رود رمز گذاشتی برایش ...

    واژه ها توی ذهن من ققنوسند می دانی ققنوس در آتش و از خاکستر است که متولد می شود ....

    متن خیلی عالی بود .




    پاسخ:
    سلآم بهترین ِ من ..

    حکمت آن درگوشی ها را خودت بهتر می دانی رفیق ..

    » شما کِ از ما تعریف میکنی، قند دلم آب می شود از شوق ..
  • خانم چادری
  • چقدر این سه نقطه ها، حق مطلب رو ادا میکنند!
    پاسخ:
    اوهوم ..
    و البته زندگی ما هم به دیگران ربطی نداره ...
    پاسخ:
    اوهوم ..
    عجب پس وافی راس می گفت ؟
    اونم بع

    پاسخ:
    هان ؟
    گاهی حتا دوس دارم یه مدت , زندگیه خودمم به خودم ربط نداشته باشه ....
    پاسخ:
    خیلی بیشتر دوس دارم برای مدتی جایی باشم کِ هیچکی منو نشناسه ..
     
    December 8, 2013 در 16:56

    http://yazeinaba.ir/
    http://yazeinaba.ir/maktab/
    سلام پرتابل جامعه هیئت یازینب قم و شبکه اجتماعی افتتاح شد دوست داشتید ثبت نام کنید

    پاسخ:
    سلآم .. تشکر .

    درختان می گویند بهار
    پرندگان می گویند ، لانه
    سنگ ها می گویند صبر
    و خاک ها می گویند مصاحب
    و انسان ها می گویند «خوشبختی»
    امّا همه ی ما در یک چیز شبیهیم ،
    در طلب نور !
    ما نه درختیم 
    و نه خاک .
    پس خوشبختی را با علم به همه ی ضعف هامان در تشخیص ،
    باید در حریم خودمان جستجو کنیم ... حسین پناهی

     

    پاسخ:
    کم و بیش نوشته های مرحوم پناهی رو میخونم ..
    خدا رحمتِ شون کنه ..

    » ممنون .

    خُب باشه !

    راس گفته .. ی وقتا باید یکی باشه که هی اینو به آدمـ یادآوری کنه ..

    پاسخ:
    عزیزی خواهر ..
    اما زندگی ه منو شما بِ هم ربط داره .. نیس خیرخواهِ هَمیم ;)
    اوهومـ :)
    پاسخ:
    :)
    سلام
    گاهی تمام حرف ها...
    تمام درد ها...
    خلاصه میشوند در "..."
    ...
    پاسخ:
    "..." ها، کمرشان خم شد .. از تحمل این همه درد ..
    ببین خواهر جان تو شرکت کن منمـ بهت روحیه میدمـ بعد جایزه َ ش نصف نصف :))
    پاسخ:
    خا ..

    :دی
    برای این جمله پست وبلاگتون که فرموده بودید:

    رفقا!

    یاد بگیریم « زندگی » دیگران به ما ارتباطی « نـَـدارد » ..!

    اگر ربطی نداره پس امر به معروف و نهی از منکر ار چطوری توجیه میکنید؟
    پاسخ:
    نگا
    منظور فضولی و این حرفاست ..
    لا تجسسوا فی الامور المومنین .. (اگه اشتباه ننوشته باشم)

    وگرنه
    امر بِ معروف و ایناع اصن واجب ه ..
    سلام
    اگه مقام کسب کردید شیرینی یادتون نره.
    اون که من بلد نیستم از همه بیشتر بلده.
    پاسخ:
    سلام ..

    ما و این حرفا محاله محاله..
    سلام آبجی جون
    پاسخ:
    سلام جانم ..
    سلام
    اگه روزگار روزی باب میل آدم نباشه حتما درش حکمتی نهفته است.ان شا الله هر چی خیره همون براتون پیش بیاد.
    پاسخ:
    سلام و رحمةالله ..

    روزگار پسر بدی ه :|

    ممنون .
    هیچی نفهمیدم :|

    فقط فهمیدم متن قشنگی بود :)
    پاسخ:
    ع ..
    شما کِ تو اشاره نویسی و هرچیزی مربوط بِ اشاره مهارت داشتید ..
  • ناموس خدا
  • این سه نقطه ها...
    پاسخ:
    مرحم ان ..
    *از چاه خود آب برداریم....*

    سلام....دعوتید

    http://zareh.blog.ir/post/237

    یا علی
    پاسخ:
    سلآم .. تشکر
    در گوشی خیلی کار بدیه... :|
    پاسخ:
    سلام علیکم :)
    سلام علیکم و رحمه الله:">
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.