،، یاد/دآشتــ هـآے گـُم شـלه/

_بسم رب مهربانی ها_

تخیل بال پرواز است؛ وحی و الهام هم مےتوانند رحمانے باشد و هم شیطانے؛ خیال هم مےتواند مثل کبوترهاے سفید در آسمان آبے حریت پرواز کند، و هم مےتواند مثل خفاشے سیاه از سقف مغازه تاریک نفس اماره وارونه آویزان شود.

» سید اهل قلم، شهید آوینی

از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام*

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۱۶ ب.ظ

وَ خداوند، پاییز و زمستان را برای گل های نرگس آفرید؛

آفرید تا ما نرگس داشته باشیم،،


photo by mahjabin*


از وقتی گل های نرگسِ مراسمِ جشن میلادِ جَدِتان، بِ دستم رسید؛

تا الان کِ تمامِ لحظه های دلتنگی تو را، با استشمامَ ش پر میکنم؛

خیلی خوشحالَم،،

خوشحالم کِ در این آشفته بازارِ احوالات

گل های نرگس را راهی ه دل و جانم کردی

تا من هم شریکِ آرامشی باشم از جنس عطرِ یادِ تو،، 

  • ۹۲/۱۰/۳۰
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ

نظرات (۲۱)

  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • عنوان:

    از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام 
    گل کرد خار خار شب بی قراری ام ،،

    تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو
    دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام ،،

    گر من بِ شوق دیدنت از خویش می روم
    از خویش می روم کِ تو با خود بیاری ام ،،

    بود و نبود من همه از دست رفته است
    باری مگر تو دست بر آری بِ یاری ام ،،

    کاری بِ کار غیر ندارم که عاقبت
    مرهم نهاد نام تو بر زخم کاری ام ،،

    تا ساحل نگاه تو چون موج بی قرار
    با رود رو بِ سوی تو دارم کِ جاری ام ،،

    با ناخنم بِ سنگ نوشتم : بیا , بیا
    زان پیشتر کِ پاک شود یادگاری ام ،،

    » حضرتِ قیصر امین پور
    .
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • " بوی نرگس شهلا مستم کرد
    از خودم بیخود مرا به تو وصلم کرد "

    گلِ نرگس اصلش باهمه گلای عالم توفیر داره ...
    خوش به حالت
    :)

    پاسخ:
    :)

    خیلی هم ..
    سلام

    اللهم عجل لولیک الفرج
    -----------------------------------------------------------------------------
    با مطالبی جدید بروزم،منتظرم تشریف فرمایی و نظراتتون هستم...



    پاسخ:
    سلام و رحمة الله.

    ممنون بابت دعوت
    .
  • ستاره کاغذی

  • نرگس های مصنوعی ه ! توی گلدان را بو میکشم . .
    و بوی نرگس می آید . .
    بوی نرگس های تو از اتاقت تا همین دوردست ک من نشستم . .
    بوی نرگس های منتظر م.ن . .
    بوی . .

    و چقدر دلم میخاد زودتر پنج شنبه برسه . .
    راهی ایم . . .
    قم-جمکران
    دعا کن بذارن خودمون هم ک شده حتی ! شب بمونیم !

    + انگار وقتی قرار ب رفتن نباشد . .
    وعده دیداری گذاشته نشده باشد . .
    راحت تر تاب می آوری بی تابی را . .
    راحت تر تاب می آوری فاصله را . .
    به دل می قبولانی فاصله را . .
    اما . .
    حرف از رفتن ک میشود . . .
    صحبت از وعده دیدار ک ب میان می آید . .
    نه تلاشی میکنی برای آرام شدن . .
    نه می توانی اصلا ک تلاشی بکنی . . .

    ++ گاهی فکر میکنم محرمیت از نوشن . .
    چه محرومیت ه بزرگیــــه !

    پاسخ:
    عطرش محشره؛ اگِ بدونی چ آرامشی ازش بِ من میرسه :)

    ع.. راهی شدی؟
    بِ سلامتی :)
    ان شاء الله؛ بِ شرط اینکه برا من سفارشی و خالص دعا بفرمویی :دی

    » نمیشه .. تلاش هم نتیجه نمیده ..


    دارم سعی میکنم با بیماری ه نازایی کلمه مبارزه کنم .. 
    داره نتیجه میده .. امتحان کن ;)
  • سراجا منیرا
  • خیلی قشنگ...
    پاسخ:
    قشنگ میخونید..
  • پشت کوهها
  • بح بح
    http://bayanbox.ir/id/9187515138687631382?view
    پاسخ:
    عکسی کِ شما فرستادین قشنگ تره ..
    انگاری فرق داره مدل نرگساش..
    پاسخ:
    اوهوم .. اسم اینا فک کنم نرگس هلندی باشه!

    درست میگم ؟!
    .
    .
    حالا ایناش مهم نیس.. مهم اینه کِ برا جشن ه میلادِ .. :)
  • باب الحسین
  • می گویند غصه نخور ... یا خودش می آید یا نامه اش ...

    این هم از نامه اش ...
    پاسخ:
    :)

    خوشالم ..
    اوخی گلای نرگس ُ عشق است ..
    پاسخ:
    آره .. خیلی .. حیف کِ فصلش داره تموم میشه :(
  • بگذار گمنام بمانم
  • سلام
    یخ بسته خنده بر لب مادر هنوز هم
    از داغ لحظه ای که جوانش شهید شد

    به خونه ی شهدایی منم سر بزنین
    وبلاگم هر روز بروز میشه
    اگه دوست داشتین از سمت چپ وبلاگ بنده آدرس لوگوی ما رو بردارین و توی وبلاگتون بذارین ، بلکه دوستانتون به محفل شهدا وصل بشن
    با معرفی وبلاگ شهدا به دوستانتون ، در ثواب ترویج فرهنگ شهدا شریک شوید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و رحمة الله؛ وبلاگ خوبی دارید ..
    ان شاء الله چشم .
    وجودم را
    از عروج شما دارم ....
     فقط شرمنده ایم ....

  • ღ فاطمه ღ
  • واقعنی حس خوبی به ادم میده :)
    میای پیشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    :)

    کی؟ کوجا؟ 
  • فاطمه سرشار
  • سلام عزیزدلم
    خوبی؟
    مگه من چند روزه اینجا سر نزدم که این دوتا پست آخری رو ندیدم؟!!!

    نرگسهای طرف ما خیلی خوش هستناا ... بهبهان ... همچین نرگس‌زار داره که نگو ... یه دشت پر از نرگسش تقدیم به دل قشنگت.
    پاسخ:
    سلام عزیز دل من ؛ ممم ..جفتِ شو تو یه روز زدم .. برا همین ه ..

     من عاااااشق ه نرگسم :x ممنون ...

  • خارج ازچارچوب
  • گل نرگس که میگن اینه؟
    پاسخ:
    خودشه :|
    سلام

    واییییی
    ما یه بار ازینا خریدیم برا خونه بر عکس همیشه که مریم میخریدیم. ینی تا یه هفته کل خونه رو عطرش برداشته بود...

    اصن معرکن اینا...



    پاسخ کامنتتون:
    مام فقط همینو  میگیم.
    ولی باید دقت داشت که یه سری حرفا گفتنش وظیفه ی ماست نه آقا!

    اونم تو شرایط فعلی جامعه.

    خیلی چیزارو مردم خبر دار نمیشن. این وظیفه ماست که به عنوان دانشجو مطالبه گری و حق طلبی کنیم.

    اوکی؟

    علی علی
    پاسخ:
    سلام و رحمة الله ..

    عالی ه .. عالی .. عطرش فوق العاده ست .. مریم و یاس هم خیلی خوبه؛

    » :)

    تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو 
    دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام ،...

    .
    .

    نرگس و یاس ...
    پاسخ:
    آن روز غروب
    من از نور خالص آسمان بودم؛
    .
    .
    جز من کسی تُرا ندیده بود،،
    .
    .
    تو بوی پروانه در سایه‌سارِ‌ یاس می‌دادی..



    » نرگس و یاس 
    .

  • محمدعلی ربیعی
  • نرگس، گل زمستان است.
    زمستان است،
    گل نرگس نمی آ یی؟

    اللهم عجل لولیک الفرج
    همیشه بعد خشک شدنشون میمونم با برگای خشک شدش چیکار کنم : (
    پاسخ:
    داشت پلاسیده میشد ..

    مامان گفت خشکش کن .. دارم خشکش میکنم ..

    هنوز عطر خودشو داره .. واسه عطرش دوسش دارم ..
    سلام

    خیلی زیبا بود

    بعضی از نوشته هات دل آدم رو یه جوری میکنه

    :)
    پاسخ:
    سلام مریم جان ِ من 

    لطف داری .. :*
    تا من هم شریکِ آرامشی باشم از جنس عطرِ یادِ تو...

    به همین سادگی، به همین خوشمزگی...
    :)
    پاسخ:
    سلام مهدیا جانم :)

    » و خیلی هم لذت بخش :)
    السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان

    السلام علیک یا ربیع الاَنام

    ...ای بهار روزگاران

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.